I full sving med forberedelser til i morra!

Tempen er høy på denne fredagen, for det er ikke en alminnelig fredag her i heimen, langt derifra! Hyller settes opp (hyller som har vært planlagt i mange uker nå), gulvene vaskes og det støvesuges så støvet fyker. Her er det stor partyfaktor, på edruelig vis, og så langt mer effektiv enn ellers på normale fredager.

Det ligger noe i luften, det føles ikke som det er helg ennå, og alle de tingene jeg har utsatt helt til siste liten er omsider klare for morgendagen. Jeg var en smule nærvøs før vi startet, men når vi først setter igang, så går det rimelig hurtig unna her, og jeg er glad jeg har min kjære og støtte meg på.

Jeg merker jeg er lettantennelig i dag, det skal ikke mye til før det gnistrer av meg, og jeg kaver meg opp over småting. Jeg er nærvøs på ekte, og føler en slik ærefrykt, det er jo så lenge siden sist! Denne gangen har vi jo ikke en gang lov å klemme hverandre! Vil det bli kleint? Hvordan forholder vi oss til hverandre når vi må holde avstand til hverandre? Og vil jeg kunne vise hvor glad jeg er i dem uten nærheten? Alle disse tankene kjører igjennom det lille hodet mitt, og om jeg ikke hadde fått gjort alt jeg skal, så hadde det eksplodert for meg! Jeg driver jo med disse listene i hodet som har en tendens til å bli evig lange, men jeg føler først nå at jeg er litt ajoure med alt. 

Følelseslivet inni meg nå burde dem forsket på, for jeg er i ene øyeblikket helt i kjelleren for så og føle en enorm glede, omhverandre. Og alle disse morsfølelsene kommer med ett tilbake, disse følelsene jeg har måttet holde på avstand i alle disse årene, men som jeg slipper løse akkurat idet jeg er sikker på at dem kommer. De dagene jeg har sammen med dem lar jeg meg selv føle og kjenne på hvordan det føles, og være mamma bare på avstand. 

Wish me luck! 🙂

4 kommentarer
    1. Du beskrive det så levende og nøyaktig at jeg blir rørt. Du er nok et godt mamma emne. God bless today

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg