Buss-streiken jeg klarer ikke å ta den alvorlig.

Jeg er alltid for streik når arbeiderene synes dem får for lite lønn, og heier dem frem med den største glede i verden! Jeg tenker dette er en viktig metode for å få frem det som er riktig i arbeidslivet, og når noen streiker ser man viktigheten av arbeidet dem gjør, og kansje ting vi tar som en selvfølge forsvinner ifra hverdagene våres, og plutselig ser vi hvor hjelpeløse vi blir uten alle disse hjelpemidlene våres. 

Nå har det seg slik at jeg har noe for buss-sjåfører! Jeg har vært i klinsj med dem mange ganger, og har ofte følt på hvor uhøffelige og lite glad dem er i jobben sin! Nå tar jeg overhode ikke alle under samme kam! Det finnes mange unntak, men oppigjennom årene har jeg truffet så mange som overhode ikke passer i jobben, det er rett og slett en gruppe som skiller seg ut i frekkhet og lite proff i jobbene sine. 

Hadde jeg i min jobb vært uhøffelig og lite hjelpevillig mot mine kunder hadde jeg fått sparken på dagen, jeg hadde blitt lite likt og kastet rett ut. Mens dem som kjører buss får ture på som dem ønsker det, det virker ikke som dem har noen å svare for om dem gjør noe galt, og ingen tør jo å si imot den som skal føre man trygt frem. 

Jeg vet jeg atter en gang går rett inni vepsebolet, og jeg har en tendens til å ende oppi det. Men jeg klarer bare ikke å ta denne streiken alvorlig. Jeg tenker en gjennomgang av dem som kjører buss og ett smilekurs hadde gjort susen, for ofte opplever jeg sjåfører som heller ønsker å dø enn å kjøre den jævla bussen frem.

Når man går på jobb, så er man på jobb, og man har faktisk ikke lov å ta med seg privaten inni jobben sin. På tross av hvor jævlig jeg har hatt det, har jeg aldri vist dette på jobben, og det går sport i og være hyggelig og behjelpelig mot mine kunder, jeg tenker når jeg klarer det, så bør faktisk flere klare dette, og jeg beklager for at jeg ikke tar denne streiken alvorlig. Dette er kun basert på mine erfaringer i møte med sjåfører av bussene som går her, og uten lappen i alle disse år, har jeg en del erfaring kan man si. Å bli møtt med ett trøtt og lite intressert tryne når man entrer bussen og skal hjem er lite motiverende og ofte sitter jeg med denne følelsen av at sjåføren helst hadde vært alle andre plasser enn akkurat der. 

 

Takk for meg og at jeg får lettet hjertet mitt.

2 kommentarer
    1. Enig med deg!
      De kunne også valgt å streike en annen gang enn midt i en pandemi.
      Det at bussen ikke går her i Oslo fører til et enormt trøkk på trikken/T-banen/toget, og det er umulig å holde 1 meters avstand!
      Og når få bruker munnbind er smitten et faktum!
      Bussjåførene kunne valgt en annen tid å streike på. Klart man har rett å streike osv… Men å ta litt hensyn til andre enn seg selv er faktisk lov!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg