Det begynner å ligne ett liv det her <3

Reklame | Ellos.no

Nå er alt klart for kvelden og gruppe igjen, og jeg er for første gang på lenge fornøgd med dagens innsats! Jeg har kjørt ut litt klær og har planer om å gå igjennom hele skapet mitt og gi bort klærne som er altfor små for meg! Det skal så lite til når man har lite ifra før, og jeg oppfordrer alle til å gjøre det samme! Man får ryddet i sine egne skap og i samme slengen hjelpe mennesker som har lite 🙂 jeg selv vet hvor fort det hoper seg opp i kriker og kroker i mitt eget hjem, og bruker alle muligheter jeg har til å gi bort isteden for å kaste 🙂

På Onsdagene kjenner jeg at det brenner i kroppen min, og det er vanskelig å forklare det på annet vis. Det er som jeg er forberedt på en eksamen hver gang og jeg får resultatet av mitt eget arbeid på disse kveldene. Jeg er nærvøs, spent og livredd hver gang, for tenk om det ikke går så bra og jeg ikke klarer å prestere selv. Jeg vet jeg ikke vil drite meg ut, det skal mye til, men jeg har aldri hatt noe ansvar og nå ligger mye på meg 🙂 jeg er ikke lenger så redd for å sprekke, men er redd for å ikke strekke til på grunn av energinivået mitt som er dalende og på bunn. Det er bare min egen usikkerhet som kicker inn, og etter møtet kjennes det ut som en byrde har lettet fra skuldrene mine, og det går alltid over all forventning! 

Jeg fikk telefon ifra psykriatrien på Eid i dag og skal ha samtale med dem 4.Juni! Fordi jeg takket nei til innleggelse i Bergen har det tatt veldig lang tid for å få hjelp på dagtid med samtale og terapi, men nå har jeg en dato for start på dette og jeg ser virkelig frem til det! Ett halvt år har altså gått før jeg har fått skikkelig hjelp fra systemet så nå ser jeg frem til å få den hjelpen dem mener jeg trenger, og diagnose og en plan videre! Jeg føler jeg trenger hjelp til å bygge videre på det jeg selv har jobbet med i disse månedene, og er overbevist om at jeg selv har gjort mer jobb enn dem hadde klart på flere år, bare ved bloggen og åpenheten jeg har hatt, jeg har aldri vært en person som har bedt om hjelp uansett hvor jævlig jeg har hatt det, og først nå har jeg turt å være litt stor i kjeften når det kommer til traumer og opplevelser jeg har gått igjennom iløpet av livet. Jeg har opplevd ting som sitter ganske så hardt i meg, og jeg ser frem til å legge alt dette bak meg, og bare se fremover! Jeg har stor tro på at gruppa og terapi er løsningen for meg, for å bli sterkere og sterkere, og jeg er på god vei! 

Det begynner å ligne ett liv det her, og jeg lever godt med dette A4 livet jeg alltid har ønsket meg men aldri hatt muligheten til å skaffe meg! Jeg kjeder meg ikke ett sekund med disse rutinene og de faste tingene som må gjøres, de minste tingene for meg er spennende og så ønsket i livet, og jeg føler jeg har en rekke med mennesker rundt meg som kjærligheten bare vokser for <3 det er rart å sitte her uten sug eller noe behov for å stimulere hjernen med rus, det er merkelig for meg at det bare har klikket i hjernen min og kroppen, og den vet akkurat hva den skal gjøre.. det er like normalt for meg nå og ikke drikke, som det var for meg før å drikke, og jeg vet ikke hva som har skjedd, men det er veldig kjærkomment i livet mitt. Jeg ønsker å bli noe, være tilstede og leve så normalt og godt jeg kan. Jeg ønsker ikke å bli bare ett tall i statistikken som ikke klarer livet sitt, og jeg ønsker å bruke min historie for alt det er verdt for å redde flest mulig liv. Jeg vet hvor mørkt det kan bli, jeg vet hvor mange tårer ett menneske faktisk kan produsere og gråtes, og jeg vet også hvordan ting plutselig kan snu til det positive. For meg var det absolutt ingen håp om endring og jeg såg ingen vei ut, men jeg fant meg selv i en situasjon der jeg snudde helt om, det er aldri for seint! Jeg er så takknemlig for at jeg har fått gleden av å klare å leve ett rusfritt liv nå så lenge, og ser frem til mange mange år!

 

SØT kjole fra ellos til sommeren. 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg