Det er min 24 helg som rusfri, men marerittene hjemsøker meg og ødelegger gleden

Det er omsider Fredag igjen og denne uka føles lenger enn de andre som vi har lagt bak oss. Jeg har fått gjort mer og det har vært mer som har skjedd denne uka, så den føles anderledes. Jeg er i ett prosjekt for meg selv akkurat nå, jeg prøver å presse meg selv til å komme utav denne boblen av tiltaksløshet og ulykkelighet for det henger sammen. Jo mindre tiltak jeg føler jo mer ulykkelig blir jeg inni meg, og jeg vet klart og tydelig hva kuren for dette er, så de siste dagene har jeg fysisk presset meg selv til å gjøre ting og jeg har virkelig godt av det! Jeg er ikke til normalt ett menneske som er lat av natur, så det er nok en periode jeg er inni! I samme prosjektet om å bli mer aktiv og få ting gjort, har jeg bestemt meg for å snu denne trenden jeg har med å sove lenge, for å få mer utav dagene mine så i dag er første dag jeg er våken før 8 siden jeg kuttet medisinene mine som ga meg turbo og forvandlet meg til en duracellkanin 🙂

 I natt har drømmene virkelig tatt overhånd på meg og jeg er litt traumatisert her jeg sitter..! Det finnes ingen logikk i drømmene, men jeg våkner alltid helt utslitt og i natt våknet jeg av at jeg selv skrek også. Jeg må ha en skummel demon inni meg som utløser disse vanvittige marerittene om rus og masse folk.

Jeg skal starte dagen med kaffe og rydding her, og har planer om å gå igjennom alle klærne mine og sortere bort det jeg ikke passer lenger. Jeg orker ikke å ta på meg for små klær lenger, for det gjør meg bare deppa hver gang, så nå gir jeg bort alt som ikke passer og rydder skikkelig i skapet mitt for å skåne meg selv for denne kroppen jeg ikke kjenner igjen! Sola skinner og det tyder på at vi får en finfin helg her i vakre Måløy <3 det er forresten min 24 helg uten alkoholen, og det kjennes bra! Viss jeg blir kvitt marerittene også, så kan dette virkelig gå veien! 

Jeg føler at jeg plages med tanker ennå, og det tynger meg ned og det skal så lite til for å ødelegge hele dagen min, jeg er nærtagende og tåler lite for tiden og føler meg skikkelig sårbar. Dem sier du vil få en tung periode når det har gått ett halvt år, så jeg satser på at det bare er dette som gjør meg skikkelig svak for øyeblikket. Det er godt jeg har tålmodige mennesker rundt meg akkurat nå, og at jeg bare kan låse meg inne på dager der alt bare går imot 🙂 jeg må bare presse meg selv til å komme utav bobla av og til, og jeg tenker det er godt jeg kjenner meg selv såpass godt nå, at jeg vet det blir bedre. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg