Du blir ikke pedofil fordi du er homofil

Okay, det er ikke mange ting som får meg til å eksplodere, men når det kommer til homohets og dårlige holdninger, så merker jeg at jeg nesten går ut av forstanden og mister meg selv. Det er ingenting annet som kan få meg utpå kanten, en når jeg leser kommentarfeltene i diskusjoner om homofili og disse forkastelige fordommene som finnes der ute.

Alle snakker om hvor åpent samfunnet våres er, hvor langt vi har kommet når det kommer til homofili og holdningsskapning, vi har ett perfekt samfunn der vi behandler hverandre med ypperste respekt og ingen sitter med fordommer, men når jeg leser kommentarfeltene rundt omkring, så mister jeg troen på hele menneskeheten, og frykter at disse holdningene som vises der, også finnes in the real life! 

Jeg vet hvor lett det er å få ut frustrasjon og være urettferdig når man sitter trygt i sin egen stue, bak skjermen og er anonym, men mange av kommentarene jeg oppdaget i forskrekkelse gikk kraftig innover meg, selvom jeg er ganske så hetero her jeg sitter selv, men min beste venn og partner in crime er homofil og er godt gift med en hærlig type. 

Hvem er vi til å dømme hva kjærlighet er? Og hvem det er greit kjærligheten får vokse imellom? Er vi Gud vi da? 

Jeg falt innom en diskusjon og bet meg merke i kommentarer som «så lenge dem holder seg unna barn, så er det greit» eller «det er bare å være obs på barna om man har slikt gående rundt seg», jeg kjenner at jeg er iferd med å eksplodere bare jeg ser slikt, og jeg kjenner at jeg bare må ta meg en real pause ifra diskusjonsforum og steder med evneveike kommentarer som utstråler slike holdninger som jeg ikke klarer å akseptere!

For en tid tilbake delte jeg ett innlegg om min bestevenn, som var ute en tur i Oslo, og opplevde blind vold på det mest alvorlige! Han ble slått ned fordi han er homofil, og jeg klarte ikke å la tastaturet være i fred, Kasper fikk massiv oppmerksomhet etter innlegget, og ble bedt på fester, og på tilstelninger, og jeg føler han fortjener all positivitet han kan få.

Her er innlegget: https://monicavederhus.blogg.no/min-homofile-bestevenn-ble-slatt-ned-pa-36934033.html

 

Jeg blir sjokkert når jeg ser holdningene som finnes der ute, som er ifra steinalderen spør du meg! Man blir ikke pedofil bare fordi man er homofil, og samtlige av dem jeg kjenner med annen legning er totalt imot pedofili, og å gre alle under samme kam er virkelig farlig! Samfunnet våres har ikke plass til dårlige holdinger, og slike kommentarer som dette ødelegger alt vi jobber for hver eneste dag! Jeg gremmes over andres holdninger, og håper at dem holder disse for seg selv! Jeg er sint her jeg sitter og klaprer over tastaturet, men når jeg ser urettferdigheten som finnes der ute, klarer jeg ikke å la være!

Legger ved ett bilde av oss to <3 i love you Kasper! Del gjerne dette viktige innlegget, spre ordet, og oppfordre til en forandring !

4 kommentarer
    1. Det er så ufattelig trist at vi ikke er kommet lengre i 2020…. Jeg var selv 36 år før jeg vågde å begynne å gløtte så vidt på skapdøren. I dag er jeg helt åpen og skammer meg overhodet ikke over den jeg er! Kjærligheten er vakker, men at noen der ute tror pedofili er kjærlighet (for de må jo tro det når de sammenligner oss med de) det er skremmende det! Tenk at folk er så lite opplyst……

      1. Jeg er helt enig, og måtte lukke siden og bare komme meg ut. Jeg klarer ikke å sette meg inni denne sneversynheten. Kjærlighet er kjærlighet, uansett legning, og ingen legger seg oppi hva jeg gjør på soverommet, så jeg fatter ikke hvorfor noen mener det er deres sak. ! Stå på! Og vær den du er!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg