Helgene er ikke det samme uten alkoholen, men desidert bedre nå enn før!

Reklame | Ellos.no

Det er helg og helgene er anderledes enn før i tiden, da det var full rulle og helt greit å være full og drikke alkohol åpenlyst.. helgene var feiringens tid, på mange måter, men nå er alkoholen byttet ut med normale ting og det er ingen forskjell på hverdagen og helgene lenger. Det kribler ikke i kroppen som før når helgen melder sin ankomst, og jeg er ikke like rastløs som jeg var før og jeg har mer fred i sjelen. Jeg føler det er Fredag hele tiden, og det er merkelig for meg at det er ok å drikke i helgene, da det er helg hele tiden. Man tenker på en måte at det er greit at vi drikker i helgene, men det er ganske så mange helger i året og det er ganske så tett mellom hver av dem, så det er jo avhengighetsskapende også for dem som drikker i helgene, og ser på dette som greit 🙂 jeg vet om mange som drikker hver helg, og ikke anses som alkoholikere, så jeg tenker det er mange der ute som er alkoholikere men er mer sjult bak at dem bare drikker i helgene når man har fri 🙂 just saying.

Jeg føler også det er mer respekt i å snakke åpent om dette, ikke skjule seg og at det gjør det lettere for flere å stå frem. Det er ikke alle som ønsker å stå frem så offentlig som jeg har gjort, men det er min måte å brenne broer, om dere skjønner. Jeg måtte gjøre noe utav det, for å sørge for at jeg ikke ville falle tilbake. Jeg husker første gangen ettervern ble nevnt og at det ble vurdert at jeg skulle lede en slik gruppe. Jeg kjente panikken i kroppen, for hva om jeg sprakk? Jeg kjente på ansvaret med en gang og jeg ble kjemperedd for å mislykkes, for det hele ble så offentlig og alvorlig på en måte. Jeg valgte også å takke ja til å være i avisen med historien min, og jeg har brukt sosiale medier bevisst for å spre dette ordet mitt. Fallhøyden min er alvorlig stor nå, og det har vært helt bevisst for meg selv. Jeg har på en måte gjort det umulig for meg selv å falle tilbake til det gamle livet mitt, fordi det ville vært sosialt selvmord 🙂 jeg er så vant med å ikke tape noe på å sprekke, så jeg har sprukket hver bidige gang jeg har prøvd, så denne gangen måtte jeg ha masse ting å tape på å sprekke. Jeg har også måttet tvinge meg selv til å innse hvor viktig jeg er, for det er virkelig ikke enkelt når jeg ikke har følt jeg har betydd noe som helst hele livet mitt. Jeg har aldri hatt betydning, men med dette ansvaret jeg har tatt på meg, ser folk opp til meg og det jeg driver med nå, og jeg ville aldri skuffet denne gruppen mennesker som faktisk tror på meg for første gang ever. 

Hver gang jeg tenker på å gi opp hele livet, så tenker jeg på grunnene til at jeg stoppet å drikke, jeg tenker på hvor langt nede jeg var, og hvordan det føltes å ikke være glad i seg selv, og hige etter alkohol hele døgnet, hvordan det var å våkne i en seng uten å vite hvor man var, eller hva man hadde gjort i forveien, jeg husker alltid på hvordan jeg behandlet dem rundt meg som jeg elsker, og jeg må tviholde på alle disse følelsene jeg bare holdt inne før. En klok mann sa til meg at jeg måtte holde tanken helt ut, og det tenker jeg på hver gang ting butter imot! Jeg tenker konsekvens hele tiden bevisst for å bli mindre fristet. Klart det hadde smakt hærlig med en iskald øl på en sommerdag, men jeg hadde aldri klart meg med den ene ølen 😉 

Jeg vet at livet jeg har valgt å leve ikke kommer til å bli en dans på roser, det kommer motbakker som er større enn jeg kan forberede meg på, og jeg kommer til å havne i kjelleren hundrevis av ganger, men jeg merker at jeg liker å få kjenne på disse utfordringene og hva dem gjør med meg, fordi jeg lærer meg selv å kjenne så godt når ting ikke er noe godt. I gode perioder lærer jeg egentlig ikke stort, annet enn at livet er hærlig! Det er først når man er helt i kjelleren de ekte følelsene kommer, og man ærlig kan innrømme at man egentlig bare har lyst å sprekke og gjøre det man er vant med å gjøre 🙂 den sterkeste klarer å holde ut, og huske på valget sitt! Vi mennesker klarer alt vi vil, og det høres ut som en ekkel klisje, men det er fakta. Vi har styrke i oss, vi er bare ikke vant med å vise den til alle tider, men når vi virkelig trenger den, så er den der alltid! 

Det er en ensom kamp jeg kjemper nå, selvom jeg er i ett rom med hundrevis av mennesker, så er jeg alltid aleine med meg selv. Først nå kjenner jeg meg selv nok, til å klare å forandre tankemønsteret mitt og se fremover. Det er absolutt ingenting annet her i verden som kan påvirke valget mitt eller trigge meg til å sprekke, det ligger inni hjertet og sjelen min, og det vil alltid være der selvom det er tungt 🙂 jeg velger livet!

Treningsklær fra Reebok som du får kjøpt på ellos.no! Masse klær til trening! Liker stilen <3 

Reebok Performance//Reebok Performance//Reebok Performance

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg