Hva gjør man på en lørdag når man ikke drikker?

Alt ligger til rette for det, det er i helgene det skjer, og det er allment OK og være full og la spenningene ifra uka komme ut, pubene er åpne og det er gjerne arrangementer med musikk, og det bygges opp forventninger til disse helgene også hos mennesker som skjelden drikker. Hva gjør man egentlig når man ikke drikker i helgene? 

Jeg for min del føler at jeg har tatt tilbake helgene, psykisk. Jeg har hele veien sagt at vi må finne på ting som er spesielle for akkurat helgene, noe som går igjen og som gjør at vi får denne helgefølelsen uten rusen, jeg ønsker ikke å miste denne spenningen helgene inneholder bare fordi jeg har kuttet rusen, og har prøvd å fylt helgene med festeligheter på tross av at øla ikke blir kjøpt inn.

Akkurat denne helgen har vi ingen planer for, men alikevel så er magen fylt med sommerfugler, for akkurat på dette tidspunktet neste lørdag, så er jeg på vei til mine kjære! Jeg skal besøke barna mine, og allerede er jeg så spent at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med meg selv, de to største motivatorene mine, mitt alt! Jeg gleder meg så enormt og har startet nedtelling allerede. 

Livet er ganske så fredelig for oss, for en gang skyld, og kalenderen min hoper seg ikke lenger opp med forpliktelser som før, jeg har tiden på min side og får lov å være kreativ! 

Pappaen min var til Bergen i går og tok en viktig undersøkelse av magen, dem må finne ut om svulsten er aktiv, og svarene henger i luften. Det gjør noe med familien, vi prøver å holde det på avstand, men vi har på samme tid vært igjennom dette før, vi vet hva som venter, om svarene er positive så går vi imøte en tid med usikkerhet, fordi vi må vite hva som gir disse symtomene han har, og om den er aktiv går vi imøte en tid med stråling igjen, og som ødelegger kroppen fullstendig. Det er som å velge mellom pest og colera, begge alternativene er dårlige. Men vi skal ikke ta sorgene på forskudd, og skal nyte denne lørdagen i heimen, med freden og roen over oss! Ha en fantastisk lørdag alle sammen <3

Meld dere inni gruppa tilbaketillivet på facebook om dere liker bloggen her 🙂 der poster jeg alle innlegg først, og spennende avsløringer! 🙂 hehe.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg