Jeg føler jeg er født på ny!

Reklame | Ellos.no

Annonselinket innlegg

I kveld sitter jeg med en spesiell følelse inni meg, en følelse jeg ikke har fått kjenne noe særlig på den siste tiden. Jeg har slitt mer enn jeg har klart å forstå selv, og først nå ser jeg hvor ulykkelig jeg har vært den siste tiden. Først nå kjenner jeg på ekte glede! Den type glede bare dem som har opplevd det samme kan forestille seg, og det gleder meg så stort og endelig få lov å være litt lykkelig igjen! I kveld startet jeg oppigjen etterverngruppen etter mange uker uten, og jeg var helt sikker på at det ikke kom til å komme noen, fordi vi har hatt ett så langt avbrudd, men oppmøtet var helt fantastisk og vi hadde et veldig bra møte denne gangen, og det er ingenting som gleder meg mer enn dette gjør! Det er ingenting her i verden som er så viktig for meg akkurat nå som denne gruppa, for jeg trenger den så sårt! Jeg ante virkelig ikke hvor nedtrykt og deprimert jeg faktisk har vært, før det i kveld lettet for meg.

Jeg har ett enormt behov for å få tømt meg, lettet på trykket og få ut alt dette som KUN likemenn kan forstå. Det hjelper ikke meg å sitte sammen med mennesker som ikke er lik meg og snakke om mine problemer. Det er klart det er godt å snakke med andre også, men jeg blir på ingen måte forstått på samme måten som jeg gjør i denne gruppa. Jeg får lært masse om hvordan min vei videre skal være for å klare å holde meg rusfri, og på samme tid leve! For det er en forskjell, en enorm forskjell faktisk! Jeg kan leve som rusfri, men fortsatt leve i ett bur og kjempe for å aldri drikke igjen, men jeg har ikke lyst å leve i dette buret, jeg har lyst å føle lykken uten rusen, jeg har så lyst å en dag kunne si at jeg er friskmeldt ifra russuget, at jeg klarer meg helt fint uten og en dag ønsker jeg at alle disse automatiske rustankene skal bli borte, og da trenger jeg en slik gruppe, for å lære ifra mine likemenn! Uannsett hvor mye terapi man har og på tross av all mulig hjelp fra systemet, så holder det ikke når alt kommer til alt! Vi trenger hverandre, vi trenger å kunne snuble på veien og ha stygge tanker uten å bli dømt av mennesker som ikke aner den kampen vi kjemper hver eneste dag her vi lever. For meg handler det ikke om å klare å holde meg unna alkoholen, for meg handler det som å plassere nok ting i hverdagen min som gir meg lykke og som gjør meg til ett komplett menneske, slik at jeg faktisk har ett valg! Det er ikke meningen å være ett komplisert menneske med masse bagasje og problemer, men det er faktisk det jeg er, og nå lærer jeg å bli ett normalt menneske som ikke strever hele tiden. Jeg prøver å lære meg å respektere meg selv, og elske meg selv og det er ikke enkelt. Jeg savner så mange ting ved rusen, det er som å miste sin beste venn her i verden, men jeg vet at den har tatt det beste av meg, den har fått meg til å hate meg selv og den har prøvd å tatt livet mitt. Nå lærer jeg meg å ta livet mitt tilbake, fordi jeg er viktig. Jeg betyr noe, og jeg fortjener respekt for min rusfrihet!

Dem som møter meg i hverdagen aner ikke hvilken kamp jeg sliter med inni meg selv hvert eneste sekund jeg lever her på jorden, men etterhvert blir denne kampen mindre og mindre, jo mer jeg jobber med problemene mine og jo bedre kjent jeg blir med meg selv, jo lettere blir denne veien å gå, men det kommer aldri til å bli enkelt for mennesker som meg og eksistere. Det er en grunn til at akkurat vi har fått disse problemene, fordi vi takler dem, fordi vi er sterke nok og fordi vi har kvalitetene som skal til for å kjempe imot! Vi må aldri miste troen på det vi kjemper for, og jeg kommer aldri til å glemme HVORFOR jeg kuttet rusen min. Jeg trenger en gruppe en gang i uka, bare for å pleie hjertesorgen som dette er, for å vite hvordan jeg skal håndtere uka som kommer, og for å finne styrken min igjen. Nå når vi har vært uten, har styrken min gått i kjelleren, men fordi jeg er så bestemt på valget mitt har jeg klart å klore meg fast, og aldri vært i nærheten av å sprekke. Alt er i hodet, og når hjertet er med på kampen, klarer man alt man ønsker. 

I kveld har jeg funnet gleden igjen, og jeg har funnet ny motivasjon til å arbeide videre! Jeg gir meg aldri! Fant noen kule klær på Ellos fra Adidas! Anbefaler til trening <3 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg