Jeg føler meg som en del av Norge for første gang

Reklame | Ellos.no

Dagen i dag har vært spesiell på mange måter, og vi har kosa oss fra start til slutt med både mat og bilkjøring, og med masse masse godt humør på oss alle. Stemningen er anderledes hos alle på denne spesielle dagen, og latteren henger løst hos de fleste, jeg selv har byttet ut alkoholen med alkoholfritt og kjenner egentlig ingen forskjell før jeg tenker over det. Jeg husker faktisk ikke sist 17.Mai jeg var edru! Det har vært dagen for beruselse og feiring på forskjellige måter og det er allment ok å drikke seg sanseløs på akkurat denne dagen. Jeg har hatt opplevelser med å våkne 18.Mai i full bunad og har hatt walk of shame igjennom gt1 med masse mennesker i vanlige klær, ikke akkurat ett stolt øyeblikk av en fyllesjuk Monica kan man si, men det er gode minner! Jeg har vært russ flere ganger enn de fleste igjennom mine år med videregående, og syns egentlig litt synd på russen i år som må utsette denne feiringen av endt tid på skolebenken. Så med min karriere som russ og alt, så er det første 17.Mai på det jeg kan huske jeg faktisk ikke drikker øl, og det går vanvittig bra folkens! Vi har kjørt rundt med flaggene ut ruta og hatt skikkelig feststemning i bilen og jeg trenger ikke alkoholen for å kjenne rusfølelsen i kroppen! I morgen er det hele 5 mnd siden sist jeg tok meg en slurk med alkohol, og for hver eneste dag føler jeg meg mer og mer normal. Som alkoholiker har jeg følt meg utenfor samfunnet og har følt jeg ikke har vært en del av landet mitt, men nå føler jeg at jeg feirer landet mitt på ekte vis, og når man er edru tenker man mer over hva dagen faktisk betyr og man bryr seg mer, og jeg feirer landet mitt i dag, jeg feirer friheten våres og jeg kjenner jeg savner å se kongen på balkongen på tv-en for det er noe med det, og jeg som ikke har gått i tog siden jeg hadde barna foruten når man var russ og full, hadde faktisk gått i tog i dag i festdrakten min og vært en del av denne folkefesten! Det er rart for meg å si at jeg i dag ville vært en del av samfunnet rundt meg og vært med på feiringen, siden jeg har i så mange år ikke vært det, men det sier meg at jeg har kommet til ett nytt punkt i denne tilfriskningsprosessen min, og jeg har tatt enda ett steg i riktig retning. I dag feirer jeg nasjonaldagen våres, men jeg feirer også at jeg begynner smått og sen å bli en del av landet mitt, og det føles utrolig mektig og godt å endelig være her! Jeg gleder meg til fortsettelsen, og jeg satser alt på at jeg neste år sitter med den samme rusfriheten, og enda sterkere enn i dag, bare at jeg da er en del av folketoget og alle aktivitetene som bruker å være rundt oss på denne spesielle dagen på året. Det er deilig å være en del av Norge på en edru måte, og faktisk bety noe.     Vi har vært rundt i bygdene våres rundt her, og vi har en fantastisk natur! Jeg elsker å kjøre rundt og få disse rushene av alt det vakre, og dette er min rus nå. Det er fantastisk å få lov å dele dette med de som betyr mest for meg her i verden, og jeg er så glad for at jeg har komt på bedre tanker, og har sluttet å la mitt misbruk ødelegge for alle andre rundt meg, jeg har forandret meg, også for dem, for å bli en bedre datter, mor og kjæreste. Jeg gjør ikke alt dette bare for meg selv, jeg gjør det for å bli ett bedre menneske. Jeg har alltid vært bra inni meg, men rusen har gjort meg til ett menneske jeg ikke ønsker å være lenger. Jeg er så glad i alle, men jeg har bare vist det på en veldig dårlig måte til nå.

Jeg ønsker å være en person dem kan lene seg på, og stole på, for det har jeg virkelig ikke vært før, og nå ønsker jeg å gi tilbake fordi dem fortjener det. Stabilitet er viktig og at jeg nå kan vise hvem jeg virkelig er for andre. Jeg orker ikke å skuffe mennesker rundt meg lenger, og jeg skal gjøre alt i min makt for å unngå det, jeg kjemper hver eneste dag med tunge tanker om det jeg har gjort med livet mitt frem til nå, og for alt det er verdt ønsker jeg meg ikke tilbake. Jeg er voksen nå, det har bare tatt meg ekstra tid å komme hit, hvor jeg faktisk er istand til å gi tilbake, og vise trygghet så menneskene rundt meg faktisk kan stole på meg. Jeg er ikke lenger alkisen Monica, jeg er bare Monica. Jeg er en del av landet jeg bor i, og gjør min borgerplikt, jeg er istand til det nå. Det føles godt å være det mennesket jeg ønsker å være, uten å være kontrollert av en indre demon som ødelegger alt rundt seg, det er godt å ikke være en skuffelse for alle rundt meg, si ting jeg ikke mener eller våkne en plass og ikke ane hvordan jeg kom meg dit. Det er ikke meningen at alt skal være vanskelig hele tiden, man skal ikke kjempe bare for å overleve, for jeg ønsker å leve også. Jeg har en indre styrke nå som ikke kan påvirkes av noe som helst, jeg har bare bestemt meg for å velge livet og jeg skal aldri tilbake dit jeg kom ifra. Jeg ønsker å vise respekt til alle jeg møter, og bli møtt som det mennesket jeg er i dag, og ikke det jeg var før. Og det er min oppgave å tilpasse meg samfunnet ellers, og det skal ikke tilpasses meg, det er min oppgave og gjøre opp for det jeg har gjort, og det skal jeg gjøre resten av livet mitt. 

Gratulerer så masse med dagen kjære lesere <3

adidas Sport Performance//adidas Sport Performance//adidas Sport Performance//Reebok Classic

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg