Jeg forstår dem som ikke klarer seg

Det er mange som sliter med misbruk, mange flere enn en tror og mange lever som skjulte misbrukere og blir aldri oppdaget en gang. Det er så mange situasjoner, så mange plager og så ufattelig hardt! Det er ingen som ikke sliter med dette som en gang klarer å sette seg inni hvordan det er å være så avhengig av noe at man ikke klarer å tenke på noe annet! Man velger misbruket sitt over alt, og mister alt uten at det gjør noe akkurat der og da. Det er kun misbruket som betyr noe og du ser ingenting annet en rusen. Det er jævlig vanskelig dette her! Jeg sliter som faen! Jeg er ærlig og åpen og rusfri, men det koster som faen! Når det butter skikkelig imot og alt bare er dritt så kunne jeg bare ønsket jeg var en annen plass og kunne misbruke alt som misbrukes kan! Helt aleine en plass med masse å ruse seg på! Det er djevelen inni meg som taler, og det eneste jeg hører er den til tider. Jeg forstår dem som sprekker så ufattelig godt! For det er så jævlig vanskelig å motstå! Uannsett hvor bra man har det og uannsett hvor godt det er å være edru så får man disse periodene da motet og troen svikter og eneste man ønsker er å falle tilbake, og mislykkes som alltid. Alle celler i kroppen sier at man bare skal gi etter for trangen, men hodet og hjertet mitt sier noe annet. Jeg orker ikke å rosemale tilværelsen min, spesielt ikke når jeg egentlig bare har det dritt inni meg. Jeg føler jeg kjemper døgnet rundt mot meg selv og alle andre, og jeg føler visse mennesker bare gjør ting enda værre, MED vilje! Jeg prøver å holde meg positiv og ta en dag av gangen, men av og til er det lov å ha det bare dritt for ett øyeblikk. Alt er ikke bra hele tiden, og det skal det heller ikke være. Du klarer ikke å slutte med rus uten å ha noen dager der det eneste du ønsker deg er å ruse deg, men poenget er å ha så sterk tro på det du driver med, at du klarer å la være 🙂 hadde jeg ikke hatt alle disse som tror på meg, alle tingene jeg klarer å oppnå nå, så hadde jeg knekt for lenge siden! Jeg er en av de heldige, som faktisk har mennesker rundt meg og har disse tingene og jobbe for. Jeg har en plass å bo, jeg har økonomi til å klare meg, og jeg har det sosiale livet utenom miljøet som skal til. Men jeg forstår så inderlig godt dem som ikke klarer seg, dem som ikke har alle disse tingene som stopper deg fra å falle tilbake til misbruket igjen som jeg har, og jeg ønsker å gjøre noe med dette. Jeg ønsker at dem som virkelig vil ut av rusen skal få denne hjelpen! Til å fylle tilværelsen med tingene dem trenger for å stoppe å ruse seg, og av og til kan det være så enkelt å lite at det ikke koster noe en gang! Jeg er en av de heldige, så jeg ser på det som min oppgave og sette fokus på disse tingene, presse frem saker slik at det blir oppklaring og hjelpe mennesker som ønsker min hjelp. Det er de småtingene som ikke koster meg ett øre jeg kan tilby, og av og til er dette nok 🙂 jeg er en sliter, og jeg kommer til å slite som faen for å komme meg utav dette! Og jeg har alle forutsetningene til å klare det, det er ikke mange som er så heldige som meg! Tankene mine går fortsatt daglig til dem som har måttet gi opp kampen, og jeg ønsker virkelig ikke ett tap til, uten å ha gjort noe for å unngå det. Jeg ønsker ikke å begrave enda en kamerat uten å ha gjort alt i min makt for dette mennesket igjen. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg