Jeg har eksplodert i ett storsinne i dag men fått frem min sak! Jeg har gjort mitt og tømt meg som

Annonseinnlegg

I dag har jeg plutselig konflikter innad i familien basert på misforståelser, folk som aldri har feil eller ikke klarer å se ting fra andres ståsted. Det er første gang jeg har fått applaus for en tale jeg har vært fornøgd med selv, og jeg ville aldri vært så klar, direkte, treffende OG kontrollert. Om det ikke hadde vært for att jeg har vært rusfri i 75 dager og disse 75 dagene har blitt brukt aktivt hvert eneste sekund til å fokusere på smertene jeg har hatt og rusen min. Jeg fikk frem akkurat mine poeng, dem ble tatt imot for første gang uten skriking. Jeg må få lov å si ifra, for det kommer fra hjertet og er ikke ment noe stygt. Jeg ønsker bare å lære dem jeg er glad i å respektere hverandre, og vege sine ord. Ikke sleng ut ting du ikke mener som kan knuse den du setter pris på. Det er så vondt for noen. Det er noen som ikke innser sine egne feil men er flinke til å påpeke høyt om andre, snakker rundt og dømmer ofte uten å mene det vondt. Jeg må sette grenser for meg og alle mine nærmeste forhold for å sørge for å bli den beste datteren kjæresten og moren i verden, og jeg respekterer meg selv nok til å våge å si ifra, så blir vi kjent på samme tid. Aldri lar jeg noen blande seg inni forholdet våres. Aldri ikke respektere min mann fordi vi fortjener det. Vi har fått nok stygge kommentarer og godtar dem ikke fra dem som skal være våres støttespillere.
Huset kan bli trangt, og jeg tenker att vi er voksne til å respektere hverandre nok til å ikke komme med anklager om vold og slike barnsligheter. Vi er voksne nok til å bo i samme hus uten å kvele hverandre. Først da kan jeg bli rusfri i mitt eget hjem og leve godt.
Jeg tenker også att denne bloggen har godt av att jeg er ærlig også når ting ikke går helt perfekt for meg, når jeg blir trigget og deler hva jeg gjør med dette nå, det er en stor læringsprosess dette her, og jeg har mange år med læring fremover! Men isteden for å grue meg til å være rusfri så gleder jeg meg til alle opplevelsene dette gir meg, så får det veie opp for suget når det butter imot.
Ikke i dag heller har tanken vært å drikke, men jeg prøvde å forklare att jeg må gjøre dette for meg selv og alle andre nå.. jeg må si ifra, og jeg må sette grenser for oss. Jeg har stemmen, og den bruker jeg. Og er reflektert som aldri før, så folk lytter, og pappa applauderte meg for første gang i mitt liv, og ikke for mitt fyllepreik eller noe jeg har prestert. For noe jeg står for, og tør å snakke om. Vi sliter alle en kamp og fortjener respekt og forståelse, ikke negativitet 24/7 og sårende kommentarer fra dem vi har valgt å stole på nå, for første gang som rusfri.

75 dager rusfri

Gymgrossisten og c4! Anbefales




0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg