Jeg har funnet familien min

Det skjer noe når man er i en slik gruppe, man deler ting man ikke en gang forteller de nærmeste hjemme, helt uten filter, og man føler seg trygg. Det kan ikke ses, ikke føles på og vi aner ikke hva det er som gjør dette, selvom vi aldri har møttes før og ikke vet noe om hverandre sitter vi med lyset tent og deler de innerste tankene våres, og det føles trygt og godt. 

Jeg har funnet familien min, den utvidede, den familien jeg tenker på når jeg har det tungt, og det som holder meg igjen når jeg holder på å sprekke. Dette russuget som er inni oss kan ingen andre forstå, en dem som føler det samme. Denne driven inni oss, som får oss til å blindt gå inni faren med åpne øyne, bare for å kjenne kjærligheten til rusen en gang til, er det bare vi som forstår. Jeg selv går til psykolog og har systemet i ryggen, men en selvhjelpsgruppe kan være ett supplement jeg aldri ville vært foruten. En slik blanding fungerer for meg, og jeg anbefaler det varmt videre, alle er velkomne så lenge dem møter åpen ærlig og rusfri, og jeg tenker at dem som ønsker det kommer aldri til å angre seg.

Gruppa har gjort noe med meg, jeg blir sett, hørt og respektert, uten å måtte forklare meg ihjel, jeg kan bare si ett ord, og samtlige i rommet forstår hva jeg mener. Det er unikt, ekte og veldig sterkt! Jeg er stolt over familien min, og alt vi får til sammen. Uten denne gruppen hadde edrueligheten vært ensom, og bare for meg selv, men med denne så er vi edru sammen, vi er ett team som stiller opp for hverandre uansett når på døgnet det er, og vi vet dem er der sekunder etter at du bare har hevet røsten din, det er sikkerhetsnettet ditt, og det mest dyrebare du har. Ingen kan forstå det, uten å ha opplevd det selv, stemningen, og den samtalen som foregår. Jeg er stolt! 

Gruppa er en sentral del av min prosess, der får jeg to timer hver uke til å fokusere på min kjærlighetssorg sammen med andre som sitter med den samme sorgen. Jeg behøver å tømme meg, bli ferdig og fokusere fremover, jeg trenger å høre andres historier, og jeg trenger denne påminnelsen om hvor kort veien tilbake faktisk er. Jeg tror jeg aldri blir for gammel, for flink eller for edru for gruppa, og det gir meg noe, som jeg ikke klarer meg uten.

Etter denne uka jeg har hatt, behøvde jeg denne onsdagen mer enn andre ganger. Og jeg klarte meg faktisk igjennom uten å gråte! Til en forandring. Det er kaos rundt oss, med selvmordsforsøk, pappa som er syk og mamma som falt ute oppå det hele, ja gårsdagen var preget av kaos, tristhet og fortvilelse. Det har roet seg i heimen, og nå håper jeg det varer! Pappa skal på undersøkelse, og det går bra med mamma, så nå er jeg klar for resten av uka, uten store overasskelser  som jeg ikke setter pris på. 

I morgen kommer foringene til vinduene! Vi må jo bare toppe dette kaoset, med MER kaos og jobb, så jeg regner med å gå på noen smeller fremover, bokstavelig talt. Kontrollfreaken Monica med huset fullt i foringer som bare blir stående rundt omkring her i huset. Wish me luck! Eller rettere sagt, wish Sebastian luck!

Det er matutlevering på Frelsersarmeen i morgen, så jeg blir kjørende litt rundt, og jeg skal på brukthandelen og hente massevis av varer! Og for å toppe dette, så skal jeg en tur til psykologen min, og som alltid så gleder jeg meg! Hvor enn så sykt det høres ut. Det er en helomvending dette at jeg setter pris på disse timene med Jørgen, og det funker på merkelige vis. Han lar meg sortere, slik at jeg kvitter meg med dødvekten som ofte hoper seg opp over tid. Jeg har aldri hatt troen på hjernekrympere, og har unngått dem og vært livredd dem hele livet. Jeg tror det handler om at jeg har vært redd for å slippe noen inni kaoset jeg har gått og bært på, men jeg er ikke lenger redd noe som helst her i verden. Det beste som har skjedd oppi alle forandringene er nok dette, at jeg ikke lenger er så jævla stolt lenger, og er ikke redd for å behøve litt hjelp. Det er det som har fått meg uti dritten før, denne staheten og selvstendigheten.. Jeg også er svak, jeg er bare ett menneske, og er ikke lenger redd for å vise det.        

Denne dagen har bare vært av ypperste klasse, og jeg gleder meg til i morgen og dagen etter det.. jeg er edru lykkelig og jævlig stolt! <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg