Jeg står her naken, sårbar og fullstendig ærlig

På godt og vondt så finnes det ingen grenser her i verden, og når du minst venter det så smeller det igjen, jeg har ett inntrykk av at disse bombene er mange flere i mitt liv enn i andres, men det kan sikkert hende at det er blottleggingen min av privatlivet mitt som gjør at det kan virke som det er drama rundt hodet mitt døgnet rundt. Jeg tar dere med inni livet mitt på godt og vondt, og legger ikke skjul på noe som helst, ja til de grader at det gjør fysisk vondt til tider. Når jeg møter mennesker på gata, så er jeg helt naken, alt ligger på åpen blogg og jeg kan ikke finne på en eneste ting å si som dem ikke allerede vet på forhånd, fordi alt står her skrevet ned og hakket inni stein. Det er litt kjedelig når alle vet alt, men det er jævlig vanskelig å snakke dritt om meg for tiden bak ryggen min, fordi alle vet sannheten, og ingen gidder å snakke dritt om meg når jeg forteller alle akkurat hvordan tingene ligger an. 

Det er anderledes å være meg, jeg går lettere og skuldrene og hodet henger ikke lenger som før, jeg er stolt over den jeg har blitt og alt jeg klarer å oppnå i livet mitt. Jeg føler ikke ett behov for å skjule meg lenger, jeg finnes ikke redd for å face verden, og med åpenheten kommer også en forståelse og en støtte som ikke ligner grisen! Jeg er så takknemlig for alle disse fine ordene dere sender min vei, og alle støtteerklæringer hver gang dere ser jeg sliter, dere gjør meg så sinnsykt sterk, og dere er grunnen til at jeg orker å sette meg ned flere ganger for dag og oppdatere denne bloggen her. Bloggen har blitt den viktigste brikken i mitt liv, utrolig nok! Jeg som aldri har lest en blogg i hele mitt liv, og har hatt ett trangsynt syn på disse bloggerne, har selv dratt nytten av å dele, åpent og ærlig uannsett. Det er enkelt å dele når alt er flott og fint! Men når man har det dritt, og opplever kriser er det vanskeligere å åpne seg. Jeg føler meg som ett nytt og bedre menneske, bare ved å klare å åpne meg og stå frem.

Mitt mål med denne bloggen er å forsterke fokus på denne viktige saken, mer oppmerksomhet rundt psykisk helse, og vise hvilke metoder som faktisk fungerer for de menneskene som sliter. En klinikk er ingen klinikk uten noen som har egenerfaring, og å bruke oss som har kommet oss helberget ut er en viktig brikke i dette kompliserte arbeidet fremover. Jeg er for åpenhet, alltid! Så om det går til helvetet i livet mitt, så deler jeg, fordi jeg ønsker å vise at det er det eneste som fungerer! Det nytter ikke å gå og bære på ting aleine, vekten blir redusert med halvparten bare du sier det høyt, ingen skal gå og slite aleine uten å bli sett, og feil og urettferdighet skal opp og frem! Jeg nekter å gi meg, og jobber døgnet rundt for denne saken som gjør at sjelen min står i full fyr, og jeg er så engasjert at det er vanskelig å rette fokuset på det som er viktig, og jeg er overalt hele tiden. Etterhvert som jeg lærer så kan alt arbeidet mitt komme til nytte for andre, og min store drøm er at denne lille bloggen faktisk kan endre ett liv! Å ha denne makten ønsker jeg ikke å misbruke, jeg ønsker å bruke den til å bedre andres liv, og ikke å henge ut andre mennesker, da kommer jeg ikke langt her i livet. 

Å vite at jeg kan endre folks oppfatning om rusmisbrukere ligger i bakhodet hele tiden, for når mennesker møter meg sier mange at dem aldri hadde trodd at jeg av alle var en misbruker som har opplevd det jeg har, jeg er en ung dame i min beste alder, jeg ser ikke ut som den alkisen jeg faktisk er, og jeg er ingen gammel gretten gubbe på en bar med øla foran seg, jeg er ett nytt bilde av en rusmisbruker, og det viser at absolutt alle kan bli dratt inni elendigheten rusmisbruk er. 

For meg er det viktig å endre alle disse rusmisbrukernykkene mine, jeg har måttet gå igjennom meg selv, min egen oppførsel, snakkemåte og væremåte for å eliminere alle disse tingene som definerte meg som rusmisbruker, uten å gjøre det klarer man ikke å gli inn igjen i samfunnet, man blir møtt som man møter andre, og man har ett viktig ansvar for å gi ett godt inntrykk av seg selv. Jeg er ikke intressert i å sy puter under armene på andre mennesker, og i møte med meg finnes det regler, for å skåne meg selv. 

Jeg angrer ikke på ett eneste innlegg jeg har laget her, jeg står for det hele, og har familien i ryggen. Jeg ønsker ikke å male ett glansbilde av meg selv, eller mitt liv, for det kan gå fra helvetet til himmelen iløpet av timer, og livet skjer! Det hele handler om hvordan man takler disse utfordringene som kommer susende, og jeg har valgt å gå denne veien selv, og ikke legge meg inn. Det er så mange ting som skal læres, men igjennom denne bloggen får jeg sortert, jeg får fritiden min når jeg sitter og deler, og det gjør meg mer bevisst på fremtiden, og det livsvalget jeg har tatt. 

Åpen ærlig og rusfri

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg