Kroppen min tåler dette svært dårlig! Jeg kan merke platene i ryggen etter operasjonen.

Det er første gang etter operasjonen at det er skikkelig kaldt ute og det merker jeg! Det føles ut som jeg faktisk kan kjenne platene i ryggen og det er såvidt jeg kommer meg oppav sengen og sofaen. Jeg kjenner meg bare enda sikker på valget om å gi opp drømmen om å gå tilbake til gamlejobben min, når jeg hele tiden må ta hensyn til en kropp som ikke fungerer som den en gang gjor. Det ville være fryktelig flaut og ringe annenhver dag og si at jeg har det for vondt til å klare å utføre jobben min. Jeg satser på at det finnes noe annet for meg der ute, noe jeg klarer å mestre og brenner for 🙂 det er drømmen! 

Jeg har mange spennende prosjekter på gang og i dag skal jeg på møte og diskutere oppstart av enda en selvhjelpsgruppe! Dette er jo noe jeg virkelig vet funker, så det blir ikke vanskelig og snakke opp noe slikt, så jeg gleder meg egentlig bare til dette!

Dagene går videre og det blir faktisk bedre men det vil ta tid og komme seg tilbake. Jeg merker at hodet ikke helt klarer å få med seg alt og at å hoppe tilbake til hverdagen helt uten videre ikke lar seg gjøre, jeg behøver tid for å klare å tilpasse meg igjen, og for å ikke gå på disse smellene som ligger foran meg. Jeg er ett menneske som tar ting til meg, og andres sorger er iblandt dette. Jeg prøver hele tiden og distansere meg ifra det som ikke har noe med mitt eget liv og gjøre, men jeg er også bare ett menneske og jeg blir glad i alle rundt meg. I dette gamet her finnes det så mye sorg der ute, og situasjoner som mennesker faktisk ikke skal oppleve, rusen har ett grep som er vanskelig å forklare, men jeg prøver å være der på min måte for alle som behøver det. 

Jeg tar imot denne torsdagen med ett åpent sinn og med en skrantende kropp! Men satser på å få mye utav denne helt vanlige torsdagen. I kveld er det julegateåpning og jeg skal for første gang på mange mange år faktisk være med på dette, jeg skal jo ta jula tilbake og dette er en vesentlig del av denne prosessen. Vi har også bestemt oss for at vi pynter til jul den 1.desember i år, og jeg forbereder meg i hodet til å gjøre noe som er helt fullstendig utenfor min komfort! Jeg har jo tross alt hatet denne høytiden helt siden jeg mistet barna mine for 12år siden, og har mange ganger kastet jula ut etter at mamma har pyntet når jeg ikke har vært her hjemme. Såpass intenst har hatet vært, men denne gangen skal jeg virkelig gå inn for å ta den tilbake 🙂 wish me luck! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg