Ny blogg, nytt liv og en helt ny epoke går vi inni!

Reklame | Gymgrossisten

Annonsert innlegg

ALT er nytt og helt urørt, nå har jeg kommet igang med den nye bloggen og jeg er på helt ny plattform! Det er mye som skal læres, og jeg er ekstremt dårlig på alt teknisk, så det går i sneglefart, og har ført til masse frustrasjon! Masse! Men nå begynner jeg å komme inni ting litt etter litt, og jeg startet faktisk å blogge 29.Jan, så det var jo egentlig på tide! Jeg er veldig fornøgd med å være på topplisten bare etter en dag med blogging her på blogg.no! Klapp på egen skulder, og på dere som følger meg, og finner denne bloggen nok spennende til å returnere! Det er dette som er morro! For jeg føler at både budskapet og innleggene har innhold og er viktig å dele. I samme slengen får jeg min terapi! Jeg finner stor nytte i å dele åpent med dere, så dette er vinn-vinn, jeg står også for alt jeg har skrevet, og det har blitt over 300 ærlige innlegg om alt mulig, som bare må tømmes inni meg! det er en forløsende følelse og skrike ting ut, snakke åpent og ha en stemme, når man har vært taus i så mange år og bare stengt tingene inne. Dem blir mindre såre, og får mindre kraft til å knekke meg. Og nå gjør ingenting vondt av det lenger. Når jeg er ferdig med ett innlegg, så er jeg ferdig med den episoden eller det som skjedde den gang, som har hjemsøkt meg i så mange år og dratt meg nedi dritten. Nå er jeg mer hevet over det, tilgir for egen del og går videre. Jeg blir sterkere på denne måten, og har ikke hatt angst siden jeg sluttet å drikke! Jeg har hele veien tatt beroligende i mange år i perioder, og angsten har jeg hatt med og uten alkoholen. Den har ligget der latent i kroppen og blusset opp med jevne mellomrom, men nå har jeg faktisk ikke hatt angst på 100 dager!

Det er 100 dager siden jeg sist gang tok en slurk med alkohol, og for mange er dette vanlig, og kansje ikke så lenge, men alt jeg har prestert og oppnådd på disse dagene er ting kansje folk ikke klarer på ett helt liv! Mange ganger føler jeg meg eldre i hodet enn mange som er masse eldre enn meg, fordi jeg har kommet så mye lengre i prosessen. Jeg ser hva jeg må gjøre med meg selv av forandringer for å bli møtt på en bedre og åpnere måte. Alle har fortalt meg igjennom livet hva jeg skal gjøre med problemene mine, men denne gangen har jeg sett alle løsningene selv etterhvert og fikset dem. Det sier seg selv at jeg absolutt ikke har vært edru lenge nok til å kunne kalle med en exmisbruker! For det går veldig lang tid før man kan påta seg denne rollen, men jeg er på god vei, det kjenner jeg på hodet mitt, for det reagerer smått og sen ikke som en misbruker lenger, men ett normalt menneske. Jo mer jeg tilfører livet mitt av positive ting og aktiviteter, og bekjentskaper så får jeg enda større grunn til å ville være edru, og etterhvert blir dette ett valg for meg. Jeg velger å være rusfri, jeg er ikke lenger en misbruker på vent. Jeg har ingen behov for antabus, som bare fører til at jeg atter en gang bare venter til neste fest. Jeg har det i mitt DNA denne gangen, i alle celler i kroppen. Jeg har tatt ett livsvalg for å redde mitt eget liv, og jeg er på god vei!

Dagen i dag er en merkedag her i huset, som skal skrives som en viktig dag i kalenderen og det er synd den snart er over, for den har vært fantastisk! Den har vært helt fantastisk på tross av at jeg har sittet med en kanyle i hånden med sterk gift som skal restarte blodet mitt til å forstå sin egen funksjon, blodet skal rett og slett slutte å drepe blodplatene mine som det har holdt på med de siste 100 dagene. Og i dag var blodplatene mine på 106! Det betyr at jeg slipper flere legebesøk ofte flere ganger i uken, masse blodprøver som har rett og slett ødelagt alle blodårene mine, så jeg begynte nesten å gråte i dag. Og jeg vet det ikke skal gjøre så vondt å sette inn kanyle, og jeg vet at en blodprøve ikke skal gjøre så vondt. Såpass prøver har jeg tatt disse hundre dagene med innleggelse, masse leger og hyppige prøver.

Jeg kan se frem til å bare måtte sjekke meg en gang i mnd fremover for å se hvordan kroppen reagerer på denne giften jeg har fått på kreftavdelingen. Og når platene mine er 150-250 så er jeg friskmeldt! Nå har det steget med hele 20 plater per uke, så dette er veldig lovende, og jeg tok siste kuren i dag. Nå blir jeg trappet fort ned på steoridene som bare har ødelagt kroppen og hodet mitt, og jeg ser slik frem til å føle og bli normal igjen! Dem frykter at jeg holder på å utvikle diabetes, siden blodsukkeret mitt faller kraftig og kjapt, men dette kan også være steoridene og behandlingen jeg får på kreftavdelingen. Jeg skal på mr på Mandag allerede, for jeg har faktisk ikke følelse i ryggen bak og jeg har store problemer med en hoft. Dette håper jeg og krysser fingrene for bare er bivirkninger av denne fryktelige medisinen jeg aldri mer skal gå på i hele mitt liv. Og anbefaler alle å tenke seg mange ganger om før dem bruker dette!

Vi nyter virkelig denne kvelden! Vi skulle vell egentlig hatt en stor fest her, med brus og musikk men vi har blitt ett gammelt ektepar og har inntatt soffaen, og her blir vi! Her blir vi hele helgen, og det skal bli godt! Med denne gode positive følelsen inni meg så ser jeg frem til denne helgen her <3 det er så godt å slippe å bekymre seg for fremtiden, selvom jeg ikke har latt frykten ta meg før nå de siste dagene, så har det alltid lagt noe over skuldrene mine, som slapp taket i dag. Jeg er helt avslappet her jeg ligger og absolutt ingen negative tanker i mitt hode! Nå kan bare denne spennende fremtiden starte, for vi er klare for det meste! Så lenge vi har hverandre og kjærligheten rundt oss kommer vi så langt vi vil her i livet! Jeg føler jeg bare får positive beskjeder, og jeg blir ruset bare jeg hører en god låt!

Jeg håper jeg kan gi litt håp der ute, litt spenning i hverdagen med å fortelle dere om hvordan livet kan være når man har vært rusavhengig hele livet sitt, jeg prøver å endre alle tingene jeg alltid har lært og alltid har gjort, og det er handlingsmønsteret jeg selv har jeg må endre. Jeg kan ikke forvente at jeg skal klare å endre andre, men når jeg endrer meg selv så ser jeg at jeg blir møtt på en helt annen måte! Jeg finner forståelse i mennesker jeg aldri trodde jeg ville få det. Og det føles godt at alle vet sannheten om meg, hvordan jeg har hatt det og hvorfor ting har blitt som dem har blitt. Spesielt godt er det at datteren min skriver hver eneste dag at hun elsker meg og er stolt over meg! Det er gulroten min, da vet jeg at jeg har gjort noe riktig! Det er helt syyyyykt at hun er 16år gammel allerede, og min sønn 13år! Jeg kan ikke forandre fortiden, men gjøre noe med fremtiden, og den lover jeg blir veldig lys! Endelig kan jeg tilby dem det viktigste jeg kan gi dem! En oppegående mamma som elsker og respekterer seg selv, for tilstede har jeg alltid vært uannsett. Men jeg har aldri vært meg selv 100%.

Jeg er klar for livet <3 Endelig!

 

C4 fra gymgrossisten som vi anbefaler! 349kr

349kr gymgrossisten

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg