Pappas snikende sykdom og jeg som pårørende

Jeg har funnet ut en ting! Jeg vet det meste om rus, og psykisk helse, jeg takler denne rollen kjempebra, og trodde at jeg som pårørende ville gå strålende, men jeg suger på dette! Jeg finnes ikke flink når mine nærmeste blir syke eller plages av noe, og jeg fatter ikke hva jeg skal gjøre eller i hvilken ende jeg skal starte, jeg går rundt meg selv og er helt elendig på akkurat dette. 

Vi har vært til lege, og pappas blodplater er lave. Han blir sendt videre til CT og endelig får vi noen konkrete svar på hva som egentlig mangler. Han er ikke seg selv, han glemmer alt og roter noe fælt på mange måter og i sammenheng med de fysiske plagene er jeg glad jeg som pårørende ble hørt og sett av legen vi var med i dag. Han tok mine meninger på alvor, og det er ikke alltid man føler at legene faktisk hører på de nærmeste når det kommer til helsen til pasientene. Nå blir det bare å vente på denne tiden, og få dommen. Det er så mye bedre å få svarene, enn å gå i uvisse og nå har det blitt så galt at vi bare må få hjelpen vi trenger. Vi er en familie i krise, men det har vi vært i før, og har ridd av mange stormer sammen, dette klarer vi lett.  

Kreft er en snikende jævlig sykdom som man aldri kommer utav, om man blir frisk går man alltid med tanken på at det faktisk kan komme tilbake, og hos pappa har han hatt noen bivirkninger av behandlingen han fikk som jeg ikke unner noen. Selvom han har blitt frisk av kreften så er han alikevel ikke frisk om dere skjønner. 

Det ser sikkert rart ut at jeg blogger om pappaen min, og mange tenker kansje at jeg utleverer han, men vi er sammen om denne bloggen her, ja hele flokken støtter bloggen, og vi har ingen grunn til å skjule det som skjer innad i familien våres lenger. Jeg tenker å vise livet på godt og vondt, og se at jeg fortsatt er så sikker på troen min, viser at det faktisk er mulig. Det at jeg ikke har merket noe sug oppi alt kaoset, viser at hjernen er med på denne forandringen i livsstilen min! 

Nå skal jeg videre, etter å ha hatt ruskuratoren min hjem til meg 🙂 jeg skal ut på møte og starte ett nytt spennende prosjekt! Jeg gleder meg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg