Ungdomsskolen bringer ikke bare dårlige minner!

Annonseinnlegg

Jeg satt her en kveld og snakket med en av mine venninner, også en av de eldste jeg har hatt! Vi har nemlig vært venner siden 2000 da vi skulle begynne på ungdomsskolen sammen, og endte opp i samme klasse!
Jeg begynte å minnes, og mange minner strømmet på. Veldig mange vonde minner har jeg fra ungdomsskolen, men jeg fortalte vennen min at jeg vurderte å lage ett innlegg for å vise at det ikke bare var dårlige minner, og dette var hun en del av. Hun gjor ungdomsskolen for meg!
Jeg husker de lange kveldene i vinduskarmen i Deknepollen, der kunne vi sitte i TIMESVIS med hver våres notatbok og notere og snakke om gutter og de enorme problemene vi hadde med den stygge kroppen våres. Vi skvalderet og foreldrene våres klikket da min mor fikk telefonregning først på 4000kr og mnd etter 8000kr :O vi gjor masse tull, og det gikk som regel ikke utover oss selv.
Jeg husker da hun tok rennfart etter en gutt som skøyt på henne med lekepistol, og jeg husker hvor klumsete hun var i trappen på ungdomsskolen, alle de lange trappene har hun dalt ned, og helst med rumpa nedi xD det er rart hun ikke har slått seg ihjel.
Nattkafen med flørting og masse morro!
Marken nedenfor ungdomsskolen, på late sommerdager sammen med den nyeste flørten 😉
Jeg har masse gode minner fra barneskolen, og dem har jeg på grunn av denne venninen, og vi er gode venner ennå.
SÅÅ over til krangling! Jeg og hun har kranglet så mange ganger at jeg tror det finnes en q-tips for alle gangene. Vi kunne krangle om det meste og om vi ikke hadde noe å krangle om, så fant vi på noe! Det var helt ville tendenser og jeg kjenner hvor sinna jeg var i mange tilfeller, men vi ble venner igjen. Vi begynte å savne hverandre etter ett par timer, og plutselig ringte telefonen for å oppnå kontakt.
Det var ingen meg uten deg der, og når vi kranglet følte jeg meg aleine.
Vi begge opplevde hard mobbing og utfrysing, men nå er vi voksne begge to og jeg tror vi har vokst på de dårlige opplevelsene. Historien våres viser at dem som blir offer for mobbing kan klare seg, bare dem er store nok i kjeften, og det er vi!
Vi har blitt gode voksne, og du er den beste moren jeg noensinne har sett! Du setter dem alltid først og gjør alt for å være den beste mammaen i verden <3 jeg ser opp til deg <3
Denne spesielle venninnen min har støttet meg oppigjennom årene, men vi har hatt våres avbrekk fra hverandre og har til tider ikke tålt trynet på hverandre, men jeg tror disse kranglene har vært mest min feil. Jeg forstår du ikke ønsker kontakt når du ser jeg drikker og ikke klarer å oppføre meg, og det respekterer jeg høyt. Du er den eneste som har kuttet meg ut, og det funker.
Alle andre lar meg drive på, tar meg som jeg er, men vennskapet mellom oss er betingelsesfylt.
Da mener jeg at du stiller krav til meg om at jeg må være rusfri. Du har barn og du har masse å tape, og jeg forstår deg veldig godt. Takk for at du setter krav til meg, og pusher meg til å ville bli en bedre og rusfri person.
Takk for alt du gjør for meg, og støtten spesielt nå i det siste. Jeg tror vi skal lage en deal om å bygge opp dette vennskapet med kommunikasjon også får jeg bruke deg som psykolog når det driver litt imot 🙂
Vennskap er viktig i rusfrihetsprosessen, og først nå ser jeg hvor mange gode mennesker jeg har rundt meg. Jeg har blitt kontaktet av mange som faktisk bare vil bli bedre kjent, og jeg tar alltid en kaffikopp med folk når det byr seg 🙂

– Stine <3

Jeg vil opplyse at hun har lest igjennom og godtatt dette innlegget. Jeg kom på å lage dette innlegget da vi snakket sammen om ungdomsskolen og jeg ville vise at det ikke bare var mobbing og negative tanker om denne perioden for oss sammen.

Annonse fra gymgrossisten siden jeg må ut i trening nå etterhvert så alt fra steoridene ikke forblir fett etter musklene går bort. På tide å få kroppen tilbake så jeg føler meg sunn og frisk også der! Anbefaler deres produkter! Og denne har jeg selv! C4 som gir bedre trening. 😉


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg